چگونه باکتری های دهان شما به ریه های شما آسیب می رساند


بهداشت دهان و دندان سرنخ های زیادی در مورد وضعیت سلامت عمومی افراد می دهد. دندان های قوی و سالم، لثه های قوی و بسیاری عوامل دیگر؛ تاثیر بسزایی بر کیفیت زندگی افراد دارد.

امروزه تقریباً همه از بهداشت و نظافت دهان آگاه هستند. به این ترتیب افراد به بهداشت و نظافت دهان اهمیت زیادی می دهند.

برای اینکه ساختار دهان و دندان سالم باشد، برخی از روتین ها باید به دقت اعمال شوند. درمان دندان های پوسیده، تمیز کردن تارتار و توجه به بهداشت دهان و دندان نیز برای سلامت عمومی بدن مهم است.

با این حال، برخی اقدامات پیشگیرانه باید برای اطمینان از سلامت دهان و دندان انجام شود. بنابراین، خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه تقریباً برای همه به یک موضوع مهم تبدیل شده است.

باکتری دهان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

میلیون ها باکتری در ساختارهای مختلف در بدن انسان زندگی می کنند. دهان نیز از جمله مناطقی است که باکتری ها در آن یافت می شوند. این باکتری ها که میزبان دندان ها و دهان ما هستند، با ورود به دهان به روش های مختلف تکثیر می شوند. در حالی که اکثر آنها بی ضرر و برخی مفید هستند، می توانند مشکلات مختلفی مانند پوسیدگی دندان ایجاد کنند.

در حین مصرف غذا و نوشیدنی، میلیون ها باکتری وارد دهان می شوند. در حالی که برخی از این باکتری ها در دهان ما می مانند، برخی از آنها به معده ما می روند. طبق تحقیقات انجام شده؛ بیش از 700 میکروب و میکروارگانیسم مختلف روی زبان، دندان و لثه زندگی می کنند.

باکتری های مفید دهان از رشد باکتری های مضر جلوگیری کرده و در تجزیه مواد غذایی نقش دارند. با این حال، باکتری های مضر در دهان باعث تشکیل پلاک و اسید می شوند که منجر به مشکلات مختلفی مانند پوسیدگی دندان و سایش دندان می شود.

اثرات پاکسازی دهان بر سلامت عمومی ما

بهداشت دهان و دندان بر سلامت عمومی بدن بسیار موثر است. در نتیجه تحقیقات انجام شده ثابت شده است که بهداشت نامناسب دهان می تواند باعث بسیاری از بیماری ها شود. اگر بخواهیم برخی از بیماری هایی را که در اثر پاکسازی دهان تحت تاثیر قرار می گیرند، فهرست کنیم؛

  • بیماری های قلبی عروقی.
  • مشکلات بارداری و زایمان.
  • دیابت.
  • آلزایمر و بیماری های شناختی مختلف.
  • بیماری استخوانی پوکی استخوان.
  • بیماری های ریوی و تنفسی.

حفظ سلامت دهان و دندان و اهمیت دادن به بهداشت دهان به معنای حمایت از سلامت عمومی است. باکتری های دهان وقتی ساختار مضری داشته باشند، بیماری های زیادی را به همراه دارند. به همین دلیل باید به بهداشت دهان و دندان توجه زیادی کرد و اقدامات پیشگیرانه بهداشت دهان و دندان را با دقت به کار برد.

آیا باکتری های دهان باعث مشکلات تنفسی می شوند؟

باکتری های دهان با بسیاری از بیماری های مختلف از جمله بیماری های تنفسی مرتبط هستند. عفونت های ناشی از باکتری می تواند بر سایر سیستم های بدن تأثیر بگذارد و مشکلات مختلفی ایجاد کند. این باکتری ها؛ از طریق گردش خون و مجاری تنفسی به سایر سیستم های بدن می رسد.

بیماری های لثه؛ باعث التهاب می شود که منجر به تجزیه بافت دهان می شود. بافت آسیب دیده دهان اجازه می دهد تا باکتری های مختلف وارد بدن شوند. در این شرایط باکتری هایی که وارد خون می شوند. همچنین به سایر سیستم های بدن می رسد و عواقب منفی ایجاد می کند.

راه دیگری برای رسیدن باکتری های دهان به سایر ساختارهای بدن، البته سیستم تنفسی است. بدن انسان به طور مداوم از طریق تنفس میکروب ها را دریافت می کند. این یک فرآیند بسیار طبیعی در نظر گرفته می شود. با این حال، دریافت مداوم باکتری های مضر به بدن از طریق تنفس می تواند باعث تحریک ریه ها شود.

سیستم ایمنی بدن نیز به دلیل مشکلات سلامت دهان و دندان آسیب زیادی می بیند. قرار گرفتن مداوم در معرض باکتری های دهان از طریق استنشاق؛ همچنین باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی می شود و راه را برای التهاب در ناحیه ریه هموار می کند.

وجود شرایطی مانند التهاب و تحریک در ناحیه ریه مشکلات مهم سلامتی بسیاری را به همراه دارد. برای پیشگیری از این مشکلات و مشکلات بهداشتی مشابه، باید به بهداشت دهان و دندان توجه کرد و درمان های لازم را در سریع ترین زمان ممکن انجام داد.

با تمیز کردن منظم دهان از سلامت عمومی خود محافظت کنید!

ساده ترین راه برای جلوگیری از رشد باکتری های مضر در دهان، توجه به بهداشت دهان و دندان است. مسواک زدن روزانه پلاگین؛ هنگامی که نخ دندان و استفاده از دهانشویه تمیز کننده اضافه شود، می توان از بسیاری از مشکلات قبل از وقوع جلوگیری کرد.

با خدمات مراقبت پیشگیرانه و عادات بهداشتی منظم، از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه تا حد زیادی جلوگیری می شود. به این ترتیب از بیماری هایی که ممکن است در سایر سیستم های بدن رخ دهد، قبل از اینکه مزمن شوند، پیشگیری می شود. با این حال، درمان هر چه سریعتر مشکلات به از بین بردن بیماری های دائمی کمک می کند.

پلی کلینیک Yeşiltepe یک موسسه بهداشتی خصوصی است که به مدت 25 سال در زمینه سلامت دندان فعالیت می کند. به لطف پزشکان متخصص و تجهیزات مدرن خود به سریع ترین روش پاسخگوی مشکلات مشتریان است.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد خدمات بهداشت دهان و دندان ارائه شده توسط پلی کلینیک Yeşiltepe و برای دریافت اطلاعات مفید در مورد سایر مسائل بهداشتی می توانید از صفحه وبلاگ ما دیدن کنید.

چگونه باکتری های دهان شما به ریه های شما آسیب می رساند کتیبه برای اولین بار روی آن ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *