یخ درمانی بعد از ایمپلنت چقدر طول می کشد؟


ایمپلنت ها ریشه های دندان مصنوعی هستند که در قسمت داخلی استخوان فک قرار می گیرند و برای حمایت از پروتز ساخته شده تشکیل می شوند. پروتزهای متحرک یا ثابت ساخته شده در قسمت فوقانی این ریشه های مصنوعی که برای جایگزینی دندان های از دست رفته پس از شکستگی یا بیرون آمدن ایجاد می شوند، استفاده طولانی مدت را فراهم می کنند، عملکردهای جویدن، خندیدن و صحبت کردن را به راحتی انجام می دهند. قبل، و ظاهر زیبایی را ارائه می دهد.

شرایط کاربرد درمان ایمپلنت چیست؟

درمان ایمپلنت دندان برخی شرایط باید وجود داشته باشد تا نوع آن بر روی افراد اعمال شود. می‌توانیم این موقعیت‌ها را به صورت زیر توصیف کنیم:

  • در مواردی که هیچ دندانی در فک پایین و بالا وجود ندارد، در مواردی که تحلیل استخوان بیش از حد مشاهده می شود و بیمار قادر به استفاده از پروتز کامل نمی شود، با قرار دادن پروتز در قسمت بالایی ایمپلنت، عملکرد حفظ آن افزایش می یابد.
  • اگر افراد دندان‌های آسیاب خود را از دست بدهند و پشت بدون دندان به پایان برسد، می‌توان به جای پروتز، یک پل ثابت روی چندین ایمپلنت ایجاد کرد که می‌توان آن را روی بیماران چسباند و برداشت.
  • در شکاف های طولانی که دندان وجود ندارد، طولانی بودن بدنه بریج های تشکیل شده برای افراد مشکل ایجاد می کند. دوام این بریج های بلند را می توان با ایمپلنت یا ایمپلنت هایی که در مناطقی که دندان وجود ندارد، افزایش داد.

مراحل ایمپلنت چیست؟

درمان ایمپلنت برای اینکه بتوان آن را انجام داد، باید پزشکان متخصص در این زمینه وجود داشته باشند. همچنین تخصص این افراد به عنوان جراح فک و صورت بسیار مهم است. علاوه بر این، گاهی اوقات ممکن است برای ساخت ایمپلنت به متخصص گوش، حلق و بینی، پریودنتیست و متخصص پروتز نیاز باشد. از آنجایی که مراحل ایمپلنت دندان ممکن است به بیش از یک عمل جراحی نیاز داشته باشد، روش‌ها نیز به تفصیل بیان می‌شوند. این عملیات به شرح زیر انجام می شود:

  • معاینه دندانپزشکی: اشعه ایکس و تصاویر سه بعدی از دندان گرفته می شود. پس از آن، یک مدل با توجه به دندان یا فک شما ایجاد می شود.
  • تاریخچه پزشکی: دکتری که ایمپلنت را اعمال می کند باید در مورد داروهایی که در گذشته یا اکنون استفاده می شد مطلع شود. اگر یک بیماری مزمن قلبی یا بیماری های مشابه دارید، ممکن است تغییراتی در نحوه انجام درمان توسط پزشک ایجاد شود.
  • برنامه ریزی برای درمان: این پلان که متناسب با فرد است، با توجه به تعداد دندان مورد نیاز، ساختار فک و دندان های موجود تنظیم می شود.

کنترل دهان باید توسط پزشک انجام شود. بی حسی موضعی، آرام بخش یا بیهوشی عمومی برای این کنترل در دسترس است. هر کدام را که پزشک ما صلاح بداند، کنترلی از این طریق انجام خواهد شد. منوی قبل از عمل این نوع کنترل توسط پزشک به شما داده می شود. اگر روشی که باید اعمال شود آرامبخش یا بیهوشی عمومی است، فرد باید پس از اتمام عمل شما را به خانه برساند. پس از آن، از شما خواسته می شود که برای مدت معینی استراحت کنید.

روش ساخت ایمپلنت های دندانی معمولاً با چند مرحله تکمیل می شود. ترتیب این مراحل به شرح زیر است:

  • برداشتن دندان آسیب دیده
  • تشکیل استخوان فک (پیوند) در صورت لزوم برای بیمار
  • قرار دادن ایمپلنت دندان
  • رشد و التیام استخوان همانطور که باید
  • داشتن طرح پل
  • قرار دادن دندان مصنوعی

این فرآیندها و مراحل را می توان تنظیم کرد. دوره زمانی موجود در مراحل دارای طول مشخصی است. بیشتر این طول توسط رشد و صاف شدن استخوان گرفته می شود. بسته به موقعیت افراد می توان برخی از این مراحل را با هم ترکیب و اعمال کرد. در همه این موضوعات ایمپلنت ازمیر این به شما کمک خواهد کرد.

بعد از ایمپلنت دندان از نظر تغذیه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

فرآیند فیوژن با قرار دادن ایمپلنت دندان شروع می شود. در طول این فرآیند همجوشی، افراد باید به خود توجه کنند و در مورد تغذیه دقیق باشند. از لحظه ای که درمان ایمپلنت شما به پایان می رسد، غذایی که می خورید باید نرم و مناسب با دمای فعلی اتاق باشد. علاوه بر این، با معاینات، پزشک می تواند ویتامین ها و مواد معدنی را نیز به شما بدهد که به طور خاص از آنها استفاده خواهید کرد. اینها شرایطی هستند که برای اینکه ایمپلنت آسیب نبیند و یک درمان موفقیت آمیز ایجاد شود ضروری است.

با توجه به درمان انجام شده بر روی فرد، پزشک توصیه می کند که چه مدت باید به این حساسیت توجه شود. به این ترتیب، بیماری که می داند از کدام غذاها و تا چه مدت باید اجتناب کند، به خود آسیبی نمی رساند و یک مرحله پس از درمان بدون درد خواهد داشت. به ویژه، مطلوب است که از مواد غذایی حاوی ذرات دوری کنید تا به فرآیندهای دوخت آسیب نرسانید. با تکمیل موفقیت آمیز ایمپلنت خود، پس از 2 هفته به راحتی می توانید مصرف غذاهایی مانند ماهی، مرغ و ماکارونی را شروع کنید.

یخ درمانی بعد از ایمپلنت چقدر طول می کشد؟

با پایان درمان ایمپلنت، کبودی هایی در زیر چشم و نزدیک نواحی دهان افراد ایجاد می شود. حتی اگر این کبودی ها مشکل بزرگی نباشند، تورم و کبودی روی صورت افراد در برخی موارد می تواند آزاردهنده باشد. در چنین مواردی، افراد می توانند یخ درمانی را انجام دهند و کبودی ها و تورم ها را در مدت زمان کوتاه تری از بین ببرند.

در کنار درمان، افراد می توانند این درمان را به مدت دو روز روی ناحیه چانه اعمال کنند. نحوه اعمال یخ درمانی نیز عامل مهمی برای این درمان است. یخ درمانی نادرست نتیجه مطلوب را نخواهد داد و باعث می شود تورم و کبودی برای مدت طولانی روی صورت باقی بماند.

کاربرد یخ درمانی بعد از ایمپلنت چیست؟

یخ درمانی یکی از رایج ترین درمان ها بعد از درمان ایمپلنت است. دلیل اعمال این روش درمانی رفع کبودی، تورم و قرمزی ناحیه درمان در مدت زمان کوتاهی است. کمبود اکسیژن در ناحیه ای که درمان ایمپلنت اعمال می شود باعث آسیب سلولی در آن ناحیه می شود.

یخ درمانی باعث انقباض عروق خونی می شود. به لطف این انقباضات، بسیاری از کبودی ها و تورم های موجود کاهش می یابد.

یخ درمانی پس از ایمپلنت چگونه انجام می شود؟

در کنار درمان ایمپلنت، سوال دیگری که اغلب بیماران می پرسند این است: یخ درمانی پس از کاشت چگونه انجام می شود؟ سوال است استفاده از این درمان در روز اول درمان ایمپلنت ایزمیر در فواصل 5 دقیقه ای و در روز دوم با فواصل 10 دقیقه ای کافی خواهد بود.

قیمت ایمپلنت ازمیر

قیمت ایمپلنت ازمیراز قیمت های مقرون به صرفه تهیه شده مطابق با بودجه بسیاری از بیماران ایجاد می شود. به این ترتیب بسیاری از افرادی که مشکلات دندانی دارند در مدت زمان کوتاهی درمان می شوند. با این حال، از آنجایی که انواع مختلف دندان، ساختار فک و کمبود دندان در این سازند وجود دارد، افراد باید هزینه درمان را به عنوان معاینه قبل از درمان یاد بگیرند. قیمت ایمپلنتممکن است با توجه به این عوامل و بسیاری از عوامل دیگر متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *